RC: Pomsta a rozbřesk


Název v originále: The Wrath & the Dawn
Autor: Renée Ahdieh
Překladatel: Adéla Špínová
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání v ČR: 2016
Goodreads: 4,19
Databáze knih: 87 %
Počet stran: 400

Anotace: V zemi Chorásán si násilnický kalif Chálid každou noc bere novou dívku, aby ji ráno nechal oběsit na hedvábném provazu. Když se šestnáctiletá Šíva stane jeho obětí, rozhodne se její nejlepší přítelkyně Šeherezáda, že se pomstí, a dobrovolně se stane jeho další ženou. Šeherezáda je nejen rozhodnutá zůstat naživu, ale ukončit hrůzovládu kalifa jednou provždy.

V tomto napínavém převyprávění Tisíce a jedné noci okouzluje Šeherezáda noc za nocí kalifa svými příběhy, a získává tak další dny života. I když ví, že každá noc může být její poslední. Avšak Chálid je jiný, než jakého si ho představovala. Za zrůdou se skrývá ztrápený kluk a Šeherezáda, aniž by chápala, jak je to možné, se do něj zamiluje. Jak jen mohla? Vždyť je to neodpustitelná zrada. V honosném paláci zjistí, že ne vše je takové, jaké se jeví, ale i přes svou lásku je rozhodnutá pomstít svou přítelkyni. Může v tomto světě plném příběhů a tajemství přežít láska? A znamená vůbec něco?

Série: Jedná se o duologii, jejíž druhý díl nese název Růže & dýka a byl nedávno vydán.

Obálka: Obálky obou dílů jsou kouzelné! K orientu se naprosto hodí! A je super, že jsou v pevné vazbě.

Hodnocení: Jedná se o velmi poutavě napsaný retelling Tisíce a jedné noci. Šeherezáda se rozhodne pomstít zesnulou přítelkyni Šívu tím, že zabije kalifa. Ale postupně zjišťuje, že kalif je jiný, než si myslela...
Knihu jsem četla pouze dva dny, kratší dobu jsem četla pouze jednu knihu. Kniha byla napsaná neuvěřitelně čtivě a střídaly se pohledy hlavních postav. Šeherezáda je sympatická a odvážná dívka plná odhodlání a Chálid je neuvěřitelně charismatický, budete ho milovat. Ale nemilujte ho prosím až moc, už tak mě ničí, že se o něj musím dělit se Šeherezádou 😉
Lepší milostný příběh jsem nikdy nečetla! Kam se na tohle hrabou všechny ty tuctové love story!
Od první k poslední straně jsem si příběh strašně užívala! A proto mě totálně rozdrtil ten otevřený konec... Takže si radši kupte rovnou oba dva díly!
Tisíc a jednu noc jsem nikdy nečetla, takže nemůžu porovnávat, ale tohle bylo to nejlepší, co jsem za poslední půlrok četla! Nadchne to spíš dívky, ale doporučuji to všem!
Nevím, co dál napsat... Takže 100 % a doporučuji, doporučuji, doporučuji! Je to jedna z nejlepších knih, co jsem kdy četla!

Poděkování: Tuto knihu jsem vyhrála ve Víkendovce na stránkách redakce CooBoo. Otázka se týkala knihy Navždy s láskou Lara Jean, kterou jsem zrovna začala číst.
Chvíli před tím, než jsem zjistila, že jsem vyhrála, jsem se dozvěděla, že má babička zemřela. V tu chvíli mi to aspoň trochu zlepšilo náladu a za to CooBoo (a hlavně redaktorce Báře) patří velké díky!
A jsem strašně ráda, že jsem si vybrala zrovna tuhle super knížku, babičce by se určitě taky líbila!Spolupráce s CooBoo je můj velký sen a tohle se tomu podobá, děkuji moc za to!

Cristine


Komentáře

  1. Moc pěkně napsaná recenze :) Knihu jsem četla a taky mě moc bavila :) Už abych se mohla pustit i do druhého dílu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji 💝. Heh, já druhý díl dostanu až v půlce září k narozeninám...

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky