RC: Navždy s láskou, Lara Jean

Název v originále: Always and forever, Lara Jean
Autor: Jenny Han
Překlad: Romana Bičíková
Nakladatelství: CooBoo, 2017
GR: 4, 23
DK: 93 %
Počet stran: 296
Série: Všem klukům, které jsem milovala #3
Anotace: Lara Jean zažívá ten nejlepší maturitní ročník, který si dívka může přát. Je bláznivě zamilovaná do svého přítele Petera, její táta se znovu žení a Margot se na léto vrátila domů z vysoké. Lara nechce, aby se něco změnilo, ale ví, že jinak to nepůjde. Čeká ji velké rozhodnutí: Kam půjde na vysokou a co to bude znamenat pro její vztah s Peterem? Měla by poslechnout spíše své srdce, anebo rozum?

Poslední díl půvabné série o prvních láskách, přátelství a pečení!

Hodnocení:
Jako vždy začnu obálkou. CooBoo přebírá u této série originální obálky, což je dobře. Na všech třech je dívka asijského původu, která by klidně mohla být Lara Jean. Já mám na obálce nejradši název, vypadá, jako kdyby ho tam někdo napsal permanentem.
Jak ve věnování, tak v poděkování se dočteme, že třetí díl Jenny napsala pro čtenáře. Dozvídáme se také, že nebýt nás čtenářů, série by byla pouze duologií. Já si myslím, že je dobře, že vznikl třetí díl, který poeticky zakončil dějové linky z prvních dvou dílů. Nebudu vám lhát, první dva díly byly o chlup lepší, tady jsem měla pocit, že to autorka psala tím stylem, aby pokud možno všechno uzavřela. Místy to bylo trochu strojené. Je ale na druhou stranu pravda, že to ukončila po larajeanovsku. Jako vždy je to slaďoučký román pro náctileté, ale líbit se může rozhodně také starším ženám, které si díky němu zopakují pubertu. Ale myslím si, že pro kluky je to až moc sladké... Předpokládám, že si teď chce každý něco od Jenny přečíst, protože bude na Humbooku, takže pokud na takové romány nejste, přečtěte si Oko za oko.
Lara Jean hodně řeší budoucnost a univerzitu. A navíc se její táta podruhé žení. V tomhle se také odlišuje od předchozích dílů, tam se budoucnost tolik neřešila. Přeci jen vás to nutí přemýšlet o vlastní budoucnosti. Takže je to o trošičku méně oddechové než zbytek autorčiných knih.
Asi se vám zdá, že jsem knihu zkritizovala, ale mně se navzdory všemu, co jsem tu napsala, kniha velmi líbila. Jenny Han píše velmi poutavě, knížku přečtete rychlostí světla díky krátkým kapitolám. Na jejích knihách se mi líbí, že mě nikdy nenudí. A je to reálný příběh, život Lary Jean se od životů ostatních teenagerů zas tak neliší. Když srovnám knihu například s Tíhou vesmíru, je rozhodně mnohem autentičtější a reálnější.
Tento knižní bonbónek (nebo spíše cookie :D ) hodnotím 96 % a tahle série bude mít navždy svoje místo v mém srdci. Určitě si ji přečtěte, minimálně kvůli již zmiňovaném Humbooku.
Líbil se vám nový formát recenze? Pokud ano, budu ráda za odběr!
Cristine


Komentáře

  1. Skvělá recenze :) Zatím jsem četla jen první díl, ale moc se mi líbil! Rozhodně se chci pustit i do dalších dílů :)
    Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky