Má blogování smysl?


Má vlastně blogování smysl? V poslední době se na to sebe ptám čím dál víc. Má vůbec smysl trávit čas psaním sáhlo dlouhého článku, když si ho pak skoro nikdo nepřečte? Samozřejmě mezi vámi mám plno oddaných čtenářů, kteří čtou skoro veškeré mé články, takže těm se omlouvám, o nich tady nepíšu.

K článku mě tak trochu přivedla  Martina Krausová, z Instagramu @martinakraus, když se na InstaStories ptala, jestli je vlastně možné blogovat v době, kdy každý druhý píše recenze jen do popisku na Instagramu nebo točí na YouTube. Tak teď se ptám já vás a sama sebe.

Možná je divné, že se mého blogu stále nechci vzdávat, i když by bylo jednodušší psát recenze jenom na Insta? Ale je to vlastně recenze, když to dokážete narvat všechno do jednoho odstavce? Možná to nevíte, ale před založením blogu jsem chvíli psala recenze na Databázi knih a tam musíte napsat určitý počet slov, aby se to dalo jako recenze zveřejnit. Jinak je to podle nich komentář. O tomto by se dalo dohadovat hodiny, protože každý to asi bere jinak, ale já jsem si zvykla psát ty recenze delší.
Takže vlastně z pohodlnosti zůstávám na blogu, protože se mi na počítači líp píše a navíc se tu dá měnit písmo (což stejně nedělám), jeho velikost (to je super funkce) a můžete vkládat odkazy.

S těmi odkazy se dostáváme k problému. Na Instagram se nedá do popisku přidat odkaz, takže se musím spokojit s větou "Link v biu." A komu se chce složitě dostávat na nějaký blog přes bio, když recenzi na tutéž knihu najdete u někoho na IG? Mi to za to stojí. Mám samozřejmě oblíbené blogy, které čtu častěji, ale když jde o knihu, která mne zajímá, tak proč ne? Člověk, co tu recenzi psal, s tím strávil klidně víc než dvě hodiny, takže mě pět sekund, kdy se proklikávám  na článek, nezabije.

Já si vždy dávám s články záležet, trávím s nimi nějaký ten čas, vemte si, že už skoro hodinu píšu o psaní. Díky trošku upadajícímu zájmu o blogy si pak článek nepřečte tolik lidí, takže se pro mě psaní vlastně po nějaké době může stát úplnou ztrátou času. Jsou samozřejmě hodně čtené blogy, ale myslím, že to teď každý aspoň trochu pociťuje.

Hodně lidí si blog hýčká jak miminko (já se taky snažím) a proto mi přijde škoda přestat. Já teda nepřestanu (pokud vás budou mé články stále bavit). S psaním recenzí na IG přišla Míša z @radsi_knihu a od té doby to tak dělá hodně lidí. Myslím, že je to něco jako trend a že časem zase pomine a blogy budou zase v kurzu. Samozřejmě pište tam, kde vás to baví. Nebo točte videa. Třeba právě Míša je zářným příkladem toho, že i recenze na Insta může mít kvality.

Tohle je téma, o kterém se dá diskutovat, takže mi určitě napište váš názor do komentářů nebo  mi klidně pošlete zprávu na IG.


Komentáře

  1. Super článek Kristý! :) Taky už mě napadlo, jestli to v dnešní době má smysl. Vždycky si ale říkám, že kdyby nemělo, neměla bych několik desítek navštívení denně (ano, není to moc, ale jeden člověk nejspíš taky ne) a taky by se nám, blogerům, nedostávalo tolika spoluprací. A přesně, jak píšeš, recenze na IG jsou podle mě trend, který časem pomine stejně, jako nejrůznější tagy, na které už taky narážím daleko méně než kdysi. Pro mě je nejlepší možností, kam psát recenze, blog hlavně proto, že tam jsem to já se vším všudy. Ne jako na databázi, kde by se mohlo stát, že bych musela složitě doplňovat slova a ani ne jako na IG, kde by zase mé recenze mohly být příliš dlouhé.

    OdpovědětVymazat
  2. Podľa mňa má blogovanie stále veľkú popularitu, najmä knižné blogy, veď keď ľudia radi čítajú knihy, prečo by si neprečítali aj článok, recenziu atď.? :-) Videá aj insta-recenzie sú moderné, ale podľa mňa tu blogovanie bude vždy a aktivity na sociálnych sieťach sú len sprievodným javovm :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za názor! Ano, taky si myslím, že budou blogy aspoň trochu oblíbené vždy, akorát teď zaznamenávám menší pokles vlivem IG.

      Vymazat
  3. Já si myslím, že recenze na IG postupně trochu upadnou. Ono je fajn tam napsat nějaký názor v kostce, nebo spíše dvě věty k dané knize, ale kdo bude chtít vědět víc, vždy si klikne na konkrétní blog.
    Ono ruku na srdce, kolik z lidí na insta poctivě čte popisky u fotek? Já osobně to mám tak padesát na padesát. Nehledě na to, že blog beru jako kus práce a i když jsem byla kolikrát kvůli jistým věcem v pokušení s psaním skončit, tak jsem to stejně neudělala, ale to by bylo spíše na jinou debatu.

    OdpovědětVymazat
  4. Adel the knihomol4. ledna 2018 v 22:48

    Má to smysl. Já jdu třeba mnohem radši na něčí (třeba tvůj) blog a přečtu si článek tam. Mám sice pár bookstagramů s recenzemi (asi dva) na které nedám dopustit, ale blog mi přijde "pokročilejší" a je vidět že se tomu chce člověk více věnovat. Podle mě. A super článek!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky