RC: Po zemi bloudím dál


Název v originále: Walk on Earth a Stranger
Autor: Rae Carson
Překladatel: Kristýna Wanková
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání v ČR: 2017
Goodreads: 3,94
Databáze knih: 68 %
Počet stran: 351

Anotace: Lee Westfallová dokáže kolem sebe vycítit zlato. Zlaté žíly hluboko v zemi, malé valounky v proudu řeky. Díky tomu dokáže uživit svou rodinu i během třeskutých zim. Zlato pro ni znamená teplo, život a domov, dokud se neobjeví muž, který chce její dar zneužít pro sebe. Když ji připraví úplně o všechno, uteče Lee do Kalifornie. Kde jinde může dívka s magickými schopnostmi hledat útočiště, než ve městě, v němž bylo právě objeveno zlato?

Série: Jedná se o první díl epické trilogie. Bohužel více informací vám nemohu poskytnout, protože kdy vyjdou další díly opravdu netuším.

Obálka: Kolem naší české obálky byl trochu humbuk. Mi se ale již od začátku ta naše líbila víc než originál. Popravdě, když sundáte lesklý přebal, čeká na vás něco ještě mnohem hezčího.

Hodnocení: Na začátku knihy jsou zavražděni rodiče od Leah a jí zbývá jediný člověk, kterému snad může důvěřovat - její kamarád z dětství Jefferson. Ale má to malý háček, Jeff právě odjíždí do Kalifornie. Leah se rozhodne uprchnout před vrahem svých rodičů do Kalifornie a doufá, že po cestě narazí na Jeffa. Na dlouhé cestě si najde přátele, ale potká plno zlých lidí, před kterými musí tajit svou identitu.
Kniha nebyla nějak divoce fantasy. Jediný a dost podstatný fantasy prvek byla Leeina schopnost vycítit zlato. Kniha byla spíše historickým románem, kde byla reálná data, města a zlatá horečka. Proto se mi zdá, že se obálka ke knize naprosto hodí.
Kniha mě velmi příjemně překvapila. Byla plná děje a napětí od úplného začátku. Při čtení jsem místy měla husí kůži a musela jsem zkrátka číst dál! Tohle je takový opak např. série Skleněný trůn, v něm je hlavní napětí až na konci.
V knize je mapa, díky níž jsem se lépe orientovala a taky seznam všech osob vystupujících v knize, což mi přijde jako super nápad.
Upřímně nechápu, že kniha má na Databázi knih jen 68 %. Měla spád, napětí, postavy z masa a kostí a originální nápad. Já knihu hodnotím 95 % a nemůžu se dočkat dalšího dílu!

Navštivte můj profil na Instagramu: @cristi_book_style
Cristine

Komentáře

Oblíbené příspěvky