RC: Koruna


Název v originále: The Crown
Autor: Kiera Cass
Překladatel: Nika Exnerová
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání v ČR: 2017
Goodreads: 3,81
Databáze knih: 83 %
Počet stran: 272

SPOILERY ? Pokud jste četli Dceru, je to pro vás úplně bez spoilerů. Pokud jste četli jen původní trilogii Selekce, bude tam pravděpodobně pár menších spoilerů.  Pokud jste nic od Kiery nečetli/nečetli jste První, bude tam těch spoilerů opravdu hodně...

Anotace: Když byla Eadlyn přinucena zúčastnit se Selekce, netušila, že by se mohla zamilovat do jednoho z 35 nápadníků. Ji prostě žádná pohádka nečekala! Jen počítala dny, až bude moct poslat všechny domů. Po událostech, které se odehrály v paláci, si ale uvědomuje, že nemůže být na všechno sama. A že srdce někdy překvapí i nejotrlejšího cynika. Co když ale bude muset učinit volbu, která je důležitější, než si kdy pomyslela?

Série: Snad všichni víme, že jde o sérii s těmi nejhezčími obálkami. Jedná se o Selekci. K původní trilogii se přidala duologie -Dcera a Koruna. Byly vydány i povídky s názvem Šťastně až na věky. Tohle je úplně poslední knížka Selekce, ale pokud milujete Kieru Cass, tak nezoufejte! Přečtěte si Sirénu!

Obálka: Absolutně nevím, co napsat. Všichni ví, že obálky Selekce jsou super bomba boží. Koruna rozhodně není výjimkou. Další krása se skrývá pod přebalem.

Hodnocení: Musím vám objasnit, že předchozí díl - Dcera, mě nijak nenadchnul. Mohla za to hlavně Eadlyn, která byla mírně nesympatická. Ale když si přečtete Korunu, úplně změníte názor i na Dceru.
America se zotavuje po infarktu, což nese nejhůř Maxon (ano, to je ten spoiler). Eadlyn zúží počet kandidátů na šest - neboli si v paláci ponechá jen Elitu. V Elitě je mimo jiné Henri a Kile.
Moc vám toho říct nemohu, slíbila jsem, že to bude bez spoilerů. Největší změnou oproti Dceři byla samotná Eadlyn. Kvůli Američině infarktu si začíná uvědomovat různé skutečnosti a mění se její vztah k Selekci a pozici královny Illey. Pochopte, že Eady musela být trochu fracek, aby se mohla takto změnit. Proto se mění můj vztah k Dceři, autorka to tak prostě zamýšlela.
Kiera píše svižně, netrápí nás nudnými popisy atd., takže se začtením problém rozhodně nebyl.
Opravdu mě to moc bavilo, když jsem začala číst, nemohla jsem přestat. Nemyslela jsem na nic jiného, než na Eadlyninu Selekci. Stejně jako u původní trilogie mi bylo od začátku jasné, kdo to vyhraje. Autorka ten konec však tak trochu zašmodrchala (v dobrém slova smyslu), že jsem přestala věřit své intuici a v závěru jsem byla úplně šokovaná.
Když už píšu o závěru, musím vám říct, že tohle byl snad nejlepší konec, jaký jsem kdy četla. Bylo to jako na horské dráze. Po dočtení jsem se hned rozbrečela, pak se začala smát..., no řekněme, že by mě měl nezávislý pozorovatel za blázna. Já u knih moc nebrečím, nejsem ten typ člověka, který pláče nad vším. Posledních deset stran přineslo tolik překvapení, že si to ani neumíte představit! Chvilkami jsem vůbec nedýchala, chvilkami mi srdce bušilo jak o závod.
Takže abych to shrnula, kniha několikanásobně předčila má očekávání (a to já měla velká očekávání), postavy mi byly velmi sympatické, dějová linka byla skvělá, no a závěr? Totání pecka! Od toho se odvíjí i moje hodnocení. Za to všechno nemůžu jinak - Koruně dávám 100 %!!! Všem doporučuji, i pokud se vám Dcera nelíbila. To dlouhé čekání na české vydání se opravdu vyplatilo!

Navštivte mě na Instagramu @cristi_book_style a pokud jste knihu četli, napište mi váš názor.
Cristine

Komentáře

Oblíbené příspěvky