RC: Oko za oko


Název v originále: Burn for burn
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian
Překladatel: Romana Bičíková
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání v ČR: 2017
Goodreads: 3,87
Databáze knih: 75 %
Počet stran: 272

Anotace: Velké holky nepláčou, ale vezmou svůj osud pevně do rukou. Ostrov Jar není jen idylické místo na dovolenou, ale to vědí pouze ti, co na něm žijí. Kat, Mary a Lillia chodí na střední školu, ale to je asi to jediné, co mají společného. Tedy kromě touhy pomstít se. Pomstít se těm, kteří je šikanovali, vysmívali se jim a udělali jim ze života peklo. Špatné věci se totiž stávají i hodným holkám. Ale i hodné holky se umějí bránit. A tyhle tři dohromady? Jsou schopné čehokoli…

Série: Jedná se o první díl stejnojmenné trilogie. Druhý díl nese název Oheň a plamen, třetí Prach a popel. Na Oheň a plamen se můžeme těšit už na podzim tohoto roku.

Obálka: Než kniha vyšla, někteří řešili font. Jelikož si na fontech nějak extra nezakládám, obálka se mi opravdu líbí. Jediné, co mi trošku vadí je to, že nám tím kradou fantazii. Kdyby hlavní hrdinky nebyly vyobrazeny na všech třech obálkách, mohla bych si je jen představovat po svém podle popisu autorek. A s jistotou vím, která je která, takže nad tím také fantazírovat nemůžu. Ale to je jen detail, je pěkně lesklá a ta růžová je super, hodí se k tomu.

Hodnocení: Nejdřív vám povím něco o hlavních hrdinkách:
KAT - Je temperamentní a moc si nebere servítky. Kdyby nebylo jí, pomsta by se ani nenaplánovala. Kat ubližuje její bývalá BFF Rennie, která je ale v současnosti BFF od Lillie. Kat je ta brunetka na obálce.
LILLIA - Je to holka z bohaté rodiny, je součástí takové populární party, ale těžko říct, nakolik je to opravdu parta. Lillia se chce pomstít Alexovi, klukovi z jejich party, protože zneužil její mladší sestru Nadiu. Lillia je Asiatka, takže už víte, která dívka z obálky to je.
MARY - Ta pro mě byla až do konce velkou neznámou. Od začátku se ví, proč se chce mstít Lillia a Kat, ale Maryin příběh se nám odkryje celý až na konci. Chce se stejně jako Lillia pomstít klukovi z Lilliiny party - bezohlednému Reevovi.

Jenny Han opět nezklamala, bylo to fakt velmi čtivé. Byla jsem úplně v šoku, že už jsem na konci. Kapitoly jsou sympaticky krátké, ve vyprávění se střídají hlavní hrdinky. Nejvíc mě bavily kapitoly z pohledu Lillie, jelikož byla součástí oné party, byla tak nejvíc ve středu dění. Ale nedokážu jednoznačně říct, kterou mám nejradši. Ale kdybych si měla vybrat, tak Kat. Připomíná mi mou nejlepší kamarádku :)

Příběhu nic nechybí, celou knihu provází napětí a není tam žádný fantasy prvek, takže jsem si od fantasy aspoň na chvíli odpočinula. Je to ideální únik z reality, takže oddechovka, ale rozhodně to není jedna z těch táhlých a nudných oddechovek.
Na rozdíl od ostatních knihomolů se mi to líbilo snad ještě víc než Všem klukům, které jsem milovala. Fakt úplně suprové počteníčko! Rozhodně doporučuji fanouškům Jenny Han, ale i těm, kteří si chtějí přečíst něco nenáročného a odreagovat se. Přečtěte si to i kvůli tomu, že Jenny Han dorazí na Humbook, moc se na ni těším. Ale to jsem odbočila od hodnocení knihy. Dávám jí 97 %!

P. S. Všimli jste si nového designu mého blogu? Jinak všem, kteří čtou můj blog mockrát děkuju!

Koukněte i na můj Instagram: @cristi_book_style
Cristine

Komentáře

Oblíbené příspěvky