RC: Zimní lidé

Zdroj obrázku: Knihy Dobrovský
Název v originále: The Winter People
Autor: Jennifer McMahon
Nakladatelství: Knihy Omega, 2017
DK: 94 %
GR: 3,76*/5*
Počet stran: 328

Anotace
West Hall ve Vermontu bylo vždy město podivných zmizení a starých legend. Nejzáhadnější z nich je smrt Sary Harrison Shey, která byla v roce 1908 nalezena mrtvá na poli za jejím domem, jen několik měsíců po tragické smrti své dcery.
Nyní, v současnosti, žije devatenáctiletá Ruthie na tomtéž statku se svou matkou Alicí a mladší sestrou
. Jednoho rána Ruthie zjistí, že její matka zmizela. Ve snaze najít nějakou stopu prohledává matčinu ložnici a pod podlahou nalézá starý deník Sary Harrison Shey. Ruthie je náhle vtažena do prastarého tajemství a zjistí, že není zdaleka jediná, kdo na tomto statku hledá někoho zmizelého. Ale může být jediná, která tuto stále se opakující historii zastaví...

Hodnocení
Zcela upřímně vám musím říct, že jsem se k této knize dostala trochu jako slepý k houslím. Byla to vlastně jedna velká náhoda, přihlásila jsem se před nějakou dobou do recenzního konkurzu a vyhrála jsem ho, fakt mě to překvapilo. Teď už ale ke knize...
Jedná se o duchařský román s prvky thrilleru a detektivky. Takže je to úplně něco jiného než fantaskní YA. To byl asi ten důvod, proč jsem se zezačátku vůbec nemohla začíst. Styl psaní neměl s tím, co obvykle čtu, nic společného. Neříkám, že byl špatný, ale mě asi tolik nesednul. Byl hodně popisný, ale na druhou stranu poetický, což mám ráda.
V knize máme několik postav, které nám vypravují svůj příběh - Sáru a Martina z roku 1908 a Ruthie s Katherine ze současnosti. Velice zvláštní je, že autorka střídá ich-formu (první osoba) a er-formu (třetí osoba), na což jsem si taky nemohla zvyknout.
Hrozně mě bavila linka z roku 1908, ta byla opravdu tajemná, napínavá a zčásti byla vyprávěna přes deník Sáry. Naproti tomu linka že současnosti nebyla nic moc, obzvláště u Ruthie byl znát, že autorka nerozumí myšlení teenagerů. Asi proto nepíše pro YA.
Knihu bych nedoporučila milovníkům drsných a napínavých detektivek a thrillerů, protože tohle by je zklamalo. Bylo to vcelku předvídatelné už od začátku.
Kniha se mi líbila tak půl na půl, takže dávám 3*/5*, prostě to nebyl můj šálek kávy.
☆☆☆
Za knihu mockrát děkuji Omeze, koupit si ji můžete třeba tady nebo tady.

Cristine.

Komentáře

Oblíbené příspěvky