RC: Říše bouří


Název v originále: Empire of Storms
Autor: Sarah J. Maas
Překlad: Ivana Svobodová
Nakladatelství: CooBoo, 2017
GR: 4,58*
DK: 95 %
Počet stran: 688
Série: Skleněný trůn #5
Recenze může obsahovat spoilery k předchozím dílům série!

Anotace: Pro Aelin dlouhá cesta k trůnu teprve začala, ale už nyní je jasné, že bude plná zrady, nepřátelství a nevraživosti. Pokud si chce udržet korunu a ochránit své království, musí se spojit s lidmi, kteří až do teď byli nepřáteli a musí bojovat proti zlu, které se chystá pohltit celý svět. Zkáza se na ni řítí ze všech stran a jediná zoufalá možnost, jak přežít, je obětovat to, co miluje nejvíce na světě.

Hodnocení: Jedno vám musím říct už na začátku - OMG, to bylo úžasné! Pokud mě sledujete už delší dobu, tak víte, že u mě se "sarahjmaasovský WOW efekt" u předchozích dílů prostě nedostavil. Nějak extra mě nenadchly a hodnotila jsem je vždy maximálně 4,5 hvězdičkami z pěti. Proto jsem od této knihy žádný převrat neočekávala, ale pak jsem byla strašně překvapená!
V tomto díle dává Sarah více prostoru romantice, která je podle mého už na pomezí New Adult žánru. Nejčastěji se jedná o Aelin a Jeřába, kteří se snaží bok po boku získat zpět Aelinin trůn. Na scéně se pomalu, ale jistě, objevuje několik nových, mnohdy překvapivých, párů. Já vám je prozrazovat nebudu, ať autorku nepřipravím o moment překvapení.
Díky Markétě (Svět podle Marillee) jsem si uvědomila, proč se mi tento díl zdá více zaměřený na romantiku. Autorku hodně ovlivňuje to, že píše naráz dvě série - Skleněný trůn a Dvůr trnů a růží. Já je mám doma obě, ale Dvory jsem zatím nečetla, ale stejně si myslím, že romantika v tomto díle Skleněného trůnu je takřka totožná s romantikou ve Dvoru (usuzuji tak na základě milionu recenzí, co jsem na něj četla). Akorát mi se to na rozdíl od Markéty líbí. A hodně. Takže se do čtení Dvoru trnů a růží pustím co nejdřív a všem fanouškům tohoto retellingu Krásky a zvířete doporučuji Říši bouří - budete ji prostě milovat!
Ale musím taky konstatovat, že tento díl asi nebude to pravé ořechové pro kluky knihomoly mezi námi, jelikož s narůstající romantikou jim to možná bude připadat jako holčičí četba. Ale nebojte se, kluci, myslím, že v dalším díle si přijdete na své spíš vy, protože je celý o Chaolu Westfallovi a ten moc velký romantik nikdy nebyl.
V této knize je hned několik vzájemně provázaných linií příběhu. Tou hlavní je samozřejmě linka s Aelin, Jeřábem, Aedionem a měničkou Lysandrou. Ti se vypravují hledat spojence pro Terrasen a získat tak zpět tamní trůn. Další linkou je ta Manonina, kterou již od třetího dílu zbožňuju a tady tomu nebylo jinak. A svůj příběh nám vypráví také Elide Lochanová, která míří na sever za svou královnou a po cestě se setká s vílím válečníkem Lorcanem. Ti dva začnou cestovat spolu pod dohodou, že Lorcan Elide ochrání před valgy a Elide mu na oplátku poví vše, co ví, o Morathu, který chce Lorcan ve jménu své královny Maeve napadnout. Tato poslední linka mě opravdu hodně bavila a nejvíc mě překvapovala.
U tohoto dílu jsem zmíníla několik nej, ale byl pro mě ze všech nejčtivější. U předchozích dílů jsem měla vždy tendenci knihu odložit, protože se začátek moc táhnul, ale tady jsem byla napnutá jak struna a hltala jsem to od začátku do samého konce. A ten konec! Jak mám sakra vydržet čekání na další díly? Konec byl typickým koncem Sarah J. Maas - epický závěr celé knihy, u kterého nezůstalo jedno oko suché a nepřestávali jste otevírat pusu údivem! Koketuju s myšlenkou, že si přečtu Tower of Dawn v originále, ale myslím si, že vzhledem k bohaté slovní zásobě Sarah bych tomu rozuměla tak každé třetí slovo.
Byl to pro mě jednoznačně nejlepší díl celé série a nejlepší kniha, jakou jsem zatím od autorky četla! Asi vás tedy nepřekvapí plný počet hvězdiček!
✩✩✩✩✩

Za poskytnutí knihy mockrát děkuji Martinusu! Knihu si můžete koupit tady a mrkněte na všechny knihy od Sarah, stačí kliknout zde, ona je fakt bohyně! A pokud si knihy objednáte u Martinusu, dostanete k tomu ty jejich super knihomolské věcičky, takže vůbec neváhejte a rovnou kupujte!
Výsledek obrázku pro logo martinus.cz
Moc děkuji všem mým pravidelným čtenářům a pokud jím ještě nejsi, budu moc ráda, když se jím staneš! Stačí kliknout na "Odebírat" v levé liště na hlavní stránce!
Cristine



Komentáře

Oblíbené příspěvky