RC: Diabolik




Název v originále: The Diabolic
Autor: S. J. Kincaid
Nakladatelství: Fragment, 2017
DK: 84 %
GR: 4,07*/5*
Počet stran: 376
Série: Diabolik #1

AnotaceStvořená chránit. Předurčená ničit...
Vypadá jako člověk, ale není člověk. Je nemilosrdná, je neporazitelná, je oddaná. Jmenuje se Nemesis a je diabolik. Bytost, jejíž existence má jediný smysl: zabíjet či zemřít pro tu, jejíž život má ochraňovat: Sidonii – dceru galaktického senátora… Nemesis a Sidonie jsou spolu od malička a
jsou na sebe napojené jako sestry. Když se Sidoniin otec přidá na stranu rebelů a je Imperátorem žíznícím po moci prohlášen za kacíře, přichází odplata. Sidonie je povolána na galaktický dvůr jako rukojmí. Její přítomnost má zajistit senátorovu poslušnost a držet ho tak v šachu. Je jisté, že Sidonii hrozí smrt a proto existuje jen jediná možnost: Nemesis se musí stát Sidonií a odjet na dvůr místo ní. Nemesis, stroj na zabíjení bez emocí a schopnosti citu, se ocitá uprostřed politických intrik a úskoků. Musí hrát roli člověka, kterým ale není. Nesmí dát najevo, kým vlastně je. Jenže nepokoje v různých částech Impéria nepřestávají. Imperátor nemíní tolerovat neposlušnost a tak je čas zapojit do hry své rukojmí…

Hodnocení: Shrnula bych to asi takhle - autorka s nezapamatovatelným jménem napsala nezapomenutelnou knihu.
Kniha mne zaujala už dlouho před tím než vyšla. Projížděla jsem si na netu knihy, které budou vycházet a tahle mě okouzlila -pozor, připravte si kameny- svojí obálkou. Ta dokonale vystihuje celý příběh, je nadčasová, jednoduchá a přesto velmi líbivá. Když se podíváte pořádně, zjistíte, že to není obyčejný motýl. Tak nějak se to má i s naší Nemesis. Je napůl člověk, napůl robot, neboli Diabolik. Je to jeden z druhů tzv. humanoidů, bytost podřadná, chladná, bezcitná a plně oddaná jedinému člověku, pro kterého je ochotna zabíjet i zemřít (ne, nepopsala jsem vám Sheldona Coopera z Teorie velkého třesku). Tohle mi přijde jednoduše fascinující. Naší hlavní hrdinkou není nějaká ztracená dědička, která svět dovede k revoluci, nýbrž něco jako kyborg. Slovo kyborg některým z vás určitě evokuje Měsíční kroniky. A to vám evokuje úplně správně! Měsíční kroniky i Diabolik jsou YA sci-fi a oboje jsem si opravdu zamilovala! Takže první doporučení - pokud jste četli Měsíční kroniky (a líbily se vám), Diabolik je tutovka a platí to i naopak.
V knize postupně vychází najevo, že i Nemesis má skutečné city a dokáže milovat (ano, Sheldon Cooper opravdu musí být diabolik). Autorka velmi citlivě popisovala, jak se zrovna Nemesis cítí a jak různé věci prožívá a v čem se liší její uvažování od běžných lidí. Tohle pro mě bylo opravdu zajímavé a moc se mi to líbilo. Pokud vás to zajímá, kniha je psaná v ich-formě (já něco dělám, ne ona něco dělá), kterou já osobně upřednostňuji a možná díky tomu to bylo celé tak uvěřitelné.
Kromě Nemesis a dalších kladných postav se autorce opravdu povedli dokonalí záporáci. Opět byli vykresleni velmi realisticky a šel z nich strach. Člověk se bál, co dalšího provedou. A tady se dostáváme k dalšímu kladu, kniha nebyla předvídatelná. Do poslední chvíle jsem nevěděla, jak to celé skončí a kdo je vlastně zlý a kdo dobrý.
Kniha je napsaná velmi čtivě, stránky vám rychle mizí pod rukama a vy chcete číst další a další kapitolu. Prostě se nemůžete odtrhnout.
Děj nevázne, od začátku je nabitý akcí a přijdou si na své i romantici. Kniha se zabývá také samotnou podstatou lidské existence a vírou. Seje nám do hlavy semínka pochybností týkajících se filozofie a ani si to neuvědomíme.
Jedná se o první díl plánované trilogie, ale lze to číst jako stand alone, takže si nebudete muset kupovat sáhlodlouhou sérii.
Pokud jste to nepostřehli, tak jsem opravdu nadšená! Je to fakt megakniha a koupě opravdu nebudete litovat, stačí kliknout sem. Za mě stoprocentně sto procent a pět hvězdiček z pěti!

☆☆☆☆☆


Cristine.



Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) tahle kniha mě vážně hodně, hodně láká :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky