Recenze: Faja


Autor: Petra Stehlíková
Nakladatelství: Host, 2017
GR: 4,67*/5*
DK: 96 %
Počet stran: 440
Série: Naslouchač #2



Ilan se ocitá v nepřátelském cizím prostředí - v nížinách. Nejen, že ji Olympos nepřijal s otevřenou náručí, nejraději by ji poslali tam, odkud přišla. Navíc se o ní začne zajímat organizace Lapod a není jisté, co s ní zamýšlejí udělat. Ilan čím dál víc začíná zajímat tajemstvím obestřená minulost pána pětadvacítky a klade si otázku, jestli je to její skutečný přítel? Trnem v oku je pětadvacítce především záhadný nápis z minulosti, který se zničehonic začne znovu objevovat. Kdo je skutečný nepřítel? A dokáže se Ilan ubránit všem nástrahám?

 „Každé tajemství potřebuje ten správný čas k tomu, aby bylo odkryto. A některá tajemství nejsou odhalena nikdy.
 Už po přečtení prvního dílu série je pro mě Petra Stehlíková paní spisovatelkou. Laťka byla nastavena hodně vysoko, takže jsem se trochu bála, že u druhého dílu narazím. Ano, na začátku jsem opravdu trochu narazila. Ač jsem mezi Naslouchačem a Fajou měla prostoj jenom cca dva týdny, měla jsem velký problém se na začátku zorientovat. Asi se to dá přisuzovat faktu, že svět je hodně fantaskní a propracovaný, tudíž složitější na pochopení.
Nicméně tímto končím s kritikou a už budu jenom chválit. Jakmile jsem se ve světě rozkoukala, začal neuvěřitelný kolotoč událostí, který mě nutil být neustále ve střehu a číst dál. Styl psaní Petry Stehlíkové je velmi poutavý a disponuje velkou slovní zásobou, se kterou se u překladové literatury jen tak nesetkáte.
V tomto díle se autorka víc zaměřuje na členy pětadvacítky a nechává nás víc nahlédnout do jejich minulosti. To bylo něco, co jsem trochu postrádala v prvním díle a doufám, že ve trojce toho bude ještě víc, protože pořád nemám pocit, že ty postavy znám.
Hlavní hrdinka si vydobyla místo v mém srdci, moc se mi na ní líbí, že se chová adekvátně svému věku a má strach, což je v dnešních fantasy knihách něco opravdu ojedinělého, většinou jsou hrdinové vykresleni jako supermani, co se nebojí vůbec ničeho.
Cítím, že je mou povinností vás varovat, že konec je opravdu hodně otevřený. Dle mého názoru to tu knihu povýšilo na ještě vyšší level, protože po dočtení jednoduše zůstanete s pusou dokořán a nezbývá vám než čekat na třetí díl. Dokonce jsem si chvilku říkala, že mi v knize stoprocentně chybí poslední kapitola, jelikož tohle nemůže být konec, ne?
Možná se vám to podle začátku recenze nezdá, ale Faja v mých očích předčila Naslouchače. Sice jsem k ní měla výtky, ale představte si, že bych si na váze dala negativa na jednu stranu a pozitiva na druhou a hned by bylo vymalováno.

+ postavy, styl psaní, zvraty
- náročnější start

☆☆☆☆☆

Za poskytnutí knížky k recenzi děkuju nakladatelství Host, knihu si můžete pořídit na tomto odkaze!
Nakladatelství HOST




Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky