RC: Věci, které uvidíte, jen když zpomalíte


Název v originále: 멈추면 비로소 보이는 것들
Autor: Haemin Sunim
Nakladatelství: Jota, 2017
DK: 100 %
GR: 4,11*/5*
Počet stran: 336

Anotace:
Průvodce na cestě k vnitřnímu klidu a rovnováze pro moderního člověka.

Tato knížka plná duchovní moudrosti zen-buddhismu přináší příležitost k zamyšlení nad různými oblastmi lidského života. Věnuje se mimo jiné tématům mezilidských vztahů, práce, lásky a spirituality a zdůrazňuje důležitost nalezení hlubšího vztahu a soucitu nejen vůči ostatním, ale i vůči sobě samému.

Hodnocení:
Tohle je moje úplně první kniha, která spadá do žánru populárně naučná! Upřímně jsem si ani pořádně nepřečetla anotaci a už mi bylo jasné, že tu knihu musím mít! Důvodem byly nádherné ilustrace od korejského výtvarníka Youngcheola Leeho! Mají v sobě díky barvičkám dětskou hravost i hloubku, takže pokud máte rádi ilustrované knihy, tohle si prostě nesmíte nechat ujít!
Anotace je možná lehce zavádějící, protože ačkoliv to "průvodce na cestě k vnitřnímu klidu" opravdu je, není to tak podáno. Jazyk Sunima odpovídá čtivé beletrii, takže máte pocit, že čtete "normální" knížku, ale zároveň vás mnohem víc nutí k zamyšlení.
Obsah je rozdělen do osmi kapitol, od odpočinku až po spiritualitu. Když už jsem u té spirituality, rozhodně nemusíte být buddhisté nebo věřící, aby se vám kniha líbila, i sám autor to v poslední kapitole de facto popisuje. Pokud vás to zajímá, já se pokládám za ateistku.
Na začátku každé kapitoly nám autor krátce vypráví o nějaké situaci ze svého života, která nějak souvisí s oním tématem a potom následují životní rady a moudra psaná po odstavcích. Nikdy bych nevěřila tomu, že i dvě prakticky obyčejné věty mohou mít tak obrovskou sílu a dopad na mě.
Kniha mě opravdu ovlivnila a často si ve škole v duchu opakuju některé pasáže, protože mi to trošku pomáhá zbavit se stresu a pesimistického uvažování. Takže pokud znáte nějakého pesimistu či "stresaře", je to pro něj ten ideální dárek na Vánoce. Je to vlastně ideální dárek pro muže i ženy všech věkových kategorií, kteří jsou ochotni změnit se. Teď jsem knihu dala přečíst tátovi.
Kniha stojí za to, dá se přečíst vcelku rychle a opravdu vám hodně dá (to už tady dneska píšu po tisící, ale když je to pravda). Já dávám 5*/5* a podle hodnocení na DK a GR nejsem rozhodně jediná a zároveň se pro mě kniha stala jedním z největších překvapení roku 2017!
☆☆☆☆☆
Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji nakladatelství Jota, kupujte tady. 

Cristine.

Komentáře

Oblíbené příspěvky