RC: Fantastická zvířata


Název v originále: Fantastic Beasts & Where To Find Them
Autor: J. K. Rowling
Nakladatelství: Albatros, 2017
DK: 77 %
GR: 3,96*/5*
Počet stran: 160

Anotace:
Bohatě ilustrovaná kouzelnická klasika!
Nádherné nové vydání kouzelnické klasiky z pera Mloka Scamandera samozřejmě představuje pestrou směsici tvorů od Akromantule přes různé druhy draků až po Yettiho, navíc s překrásnými ilustracemi Olivie Lomenech Gillové. Léta dobrodružných putování slavného magizoologa vyústila v díle nezměrného významu. Odborníci jej obdivují, kouzelníci a čarodějky zhusta využívají a od počátku tohoto století do něj zvědavě nahlížejí i mudlové.

Hodnocení:
I když mám Harryho Pottera hodně ráda, nikdy jsem neměla potřebu číst takové ty "doplňkové knihy" jako právě encyklopedii Fantastická zvířata. Letos však kniha vyšla s nádhernými ilustracemi a já, jakožto milovnice umění, jsem neodolala a knihu si pořídila.
Upřímně řečeno ani nevím, jak napsat recenzi na encyklopedii. Pokud bych chtěla psát recenzi např. na encyklopedii psích plemen, hodnotila bych kvalitu fotografií a počet užitečných informací. Tak se tohohle zkusím držet.
Místo fotek knihu zdobí již zmíněné ilustrace. Těm prakticky není co vytknout. Bylo úžasné, že byly veliké a zasahovaly i do textu. Myslím, že se Olivii podařila zvířata skvěle zachytit, dokonale odpovídala Mlokovu popisu a působila živě, jakoby měl drak každou chvíli odletět a kentaur vystřelit z luku šíp.
Teď se pojďme zaměřit na text. Kniha je napsána jako bestiář, jehož autorem je Mlok Scamander. Na začátku knihy je tzv. "Úvod do magizoologie", kde nás Mlok obeznamuje se stručnými dějinami fantastických tvorů. Poté už následuje výčet zvířat od A do Z. Mě nejvíc nadchli draci. Jeden drak byl dokonce přes čtyři strany!
Bavila mě zvířata, která se objevila v knihách/filmech s Harrym Potterem. Čtení o nich trochu rozvinulo můj dojem z Harryho. Ale naopak mi některá zvířata přišla v knize naprosto zbytečná. Pokud bych četla vydání knihy bez ilustrací, asi by mě to moc nebavilo. Měla bych prostě pocit, že se učím a navíc zbytečně, když tito tvorové neexistují.
Knihu doporučuji fanouškům HP (i těm, co jsou jako já a nemusí mít každou knihu od Rowlingové doma ve všech vydáních), obdivovatelům Mloka a milovníkům ilustrovaných knih!
Ode mě kniha dostala 4*/5*, takže +- stejně jako na GR a DK. Pokud si chcete Fantastická zvířata přečíst, radši  nějakou tu korunu přihoďte a kupte si tohle vymazlené vydání, stojí to za to!
☆☆☆☆
Na knihu mi přispělo internetové knihkupectví Dobré knihy, kterým mockrát děkuji, knihu si můžete zakoupit tady a zrovna je ve slevě, tak šup šup! Pokud ještě nemáte nějaké vánoční dárky a vaši blízcí mají rádi fantasy, mrkněte sem! 

Jako vždy děkuji všem, co si článek přečetli a pravidelným čtenářům!
Cristine.

Komentáře

Oblíbené příspěvky