RC: Dívka s tetováním na zádech


Název v originále: The Girl with the Lower Back Tattoo
Autor: Amy Schumer
Překlad: Dana Konvičková
Nakladatelství: Jota, 2017
Počet stran: 351
GR: 3,75
DK: 90 %

Anotace: Amy Schumerová tvrdí, že její kniha rozhodně nejsou memoáry, na druhou stranu nám ale předkládá sbírku textů, které jsou plné jí samotné – jejího života, zkušeností a různých postřehů či komentářů. Jde o velmi osobní a také velmi čistou a čtivou zpověď mladé komičky, která se rozhodla sdílet ve svých krátkých esejích, fejetonech a zamyšleních úplně všechno. Některé kousky vás chytí za srdce, jiné vás rozesmějí a naprosto „odbourají“. Amy Schumerová rozhodně umí uhodit hřebík na hlavičku a zážitky z puberty nebo mládí vypráví s takovou vervou, slovním a situačním humorem, že se rozhodně nemůžeme divit obrovskému ohlasu, který tato kniha v loňském roce ve Spojených státech vzbudila. Amy Schumerová prostě lidi baví. Na pódiu, ve svých pořadech a teď i ve své knize. Amy Schumerová si nebere servítky a všechno vám sdělí pěkně od plic, bez zbytečného přikrašlování.

Hodnocení: Pokud jste náhodou o Amy Schumer ještě neslyšeli (o tom silně pochybuji), jedná se o americkou komičku, jejíž stand upy pravidelně dávají na Prima Comedy Central.
Autobiografie prakticky vůbec nečtu, ale v tomto případě jsem udělala výjimku a jsem za to moc ráda. V knize se Amy věnuje převážně vztahům a to nejen milostným, ale také rodinným. Schumer píše velmi vtipně, komičku v sobě prostě nezapře! V knížce se věnuje i tématům jako je domácí násilí páchané na ženách, nemoc jejího otce, obtížné dětství, krádeže či střelné zbraně.
Do knihy jsem šla s tím, že to bude odlehčené čtení k zasmání, ale jde o mnohem silnější poselství, která chce Amy Schumerová ženám předat. Tímto bych zároveň chtěla říct, že kniha moc není pro muže, ty nemůže obohatit tak jako nás. Nebála bych se Amy označit za feministku, samozřejmě v tom dobrém slova smyslu. Myslím si, že takových emancipovaných žen by po světě mělo běhat mnohem víc a domácí násilí atd. by rozhodně nemělo být tabu!
Kniha mě chytla od samého začátku, už od vzkazu čtenářům. Bavily mě kapitoly o jejích mnohdy kuriózních zážitcích i ty vážnější.
Příběh je doplněn fotkami ze soukromé sbírky Amy Schumerové, které ho skvěle dokreslují. Celkově je kniha krásně zpracovaná, za to si Jota zaslouží poklonu. Na druhou stranu je velká škoda, že knihu moc nepropagují, protože má veliký potenciál k úspěchu.
Amy nám o sobě prozrazuje hodně, byla to samá překvapení!
Jsem moc ráda, že jsem se rozhodla si knihu přečíst. Rozhodně toho nelituju a někdy si dám re-reading, protože to bylo suprové čtení!
U knihy jsem se nahlas smála a ukáply mi i slzy, je napsaná tak upřímně, že strčí do kapsy hodně beletrických knih.
Nevím, co bych vám o knize ještě pověděla, protože nemůžu napsat něco jako "Autorka vytvořila úžasný svět...", protože se nejedná o fantazii, ale reálný život.
Kniha je povinnost pro všechny Amyiny fanoušky a hlavně fanynky, ale zaujme i lidi jako já, kteří se na ni pravidelně nekoukají.
Asi jste si všimli, že o Amy nepíšu jako o autorce, v mých očích je to prostě komička, ale měla bych si na toto označení zvyknout, jelikož má Amy v plánu napsat další knihy, které si já s radostí přečtu! Knihu hodnotím pěti hvězdičkami z pěti, asi žádné překvápko!
☆☆☆☆☆
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Jota, jedná se o můj úplně první recenzák a jsem moc ráda, že se jedná právě o tuto knihu! A vy neváhejte a kupujte! Stačí kliknout sem. Výsledek obrázku pro logo jota
Cristine

Komentáře

Oblíbené příspěvky