Co mi (ne)dal bookstagram


Ahojky! Dnes pro vás píšu trochu jiný článek. Nebude se týkat přímo knih, ale spíše fotek a sociální sítě Instagram - respektive tzv. bookstagramu. Součástí článku je také anketa, do které se zapojilo mnoho bookstagramerů.

Co je to vlastně ten bookstagram?
Na tuhle otázku se dá odpovědět více způsoby, ale obecně je to instagramový účet týkající se knih. Tento článek bude o mém bookstagramu a o bookstagramu několika dalších lidiček.

Já jsem si knižní Instagram založila v dubnu tohoto roku. Moje první profilovka byla úplně hnusná, já sama bych svůj profil nesledovala. Proto jsem byla opravdu překvapená, když mě začala sledovat Adri Hovězáková (@adrisbooks). Můj první follower byla Adri, která má dvanáct set sledujících. Tohle mě motivovalo k tomu, abych pokračovala. Svou profilovou fotku jsem od té doby několikrát změnila a sleduje mě o tři sta padesát lidí víc. Jsem jim za to vděčná, protože je to krásné číslo, o kterém se mi tehdy v dubnu ani nesnilo.
Můj první post byla fotka Divoké písně, na kterou jsem napsala také svou první recenzi na tenhle blog. Tuhle fotku na mém účtu už nenajdete, stejně jako spoustu dalších které se mi prostě nelíbily.
Nechávám si tam jenom fotky, s kterými jsem spokojená. Některým jiným bookstagramerům se nemůžu rovnat, ale snažím se. Nemám svůj feed - fotím různě, jak se mi zrovna chce. S focením si vždy vyhraju. Pokud je venku dobře, ráda fotím na zahradě.
Mrzí mě každý unfollow, vždy si říkám, co jsem udělala špatně. Ale na druhou stranu se raduji z každého nového sledujícího. Možná vám to nedávám dostatečně najevo, ale jsem vám hrozně vděčná. A stejně jako Adri se snažím dávat follow co nejvíce začínajícím bookstagramerům, protože vím, že jeden klik může udělat velkou radost.
Rozhodla jsem se vytvořit anketu, aby svůj postoj k bookstagramu vyjádřilo víc lidí.

ANKETA


1) Co mě po založení bookstagramu nakoplo k tomu, abych pokračoval/a?
@caroknih:  Viac faktorov. Zbožňujem knihy a fotenie, tu som to mohla spojiť. Najmä však asi ľudia, keďže inde si o knihách moc nepokecám a tu som spoznala kopu milých knihomoľov. Aj keď to aby som začala pridávať mi celkom trvalo. Založila som si instagram v auguste, reálne "čaro kníh" začalo fungovať až vo februári.
@radsi_knihu: lidi ❤ ti správní lidé se stejnou vášní jakou mám já ❤
@book_is_always_the_answer: Nakopávala jsem se sama. Líbilo se mi přidávat fotky, nikdy jsem neměla pocit, že bych toho měla nechat
@azerets_books: Před třemi lety jsem si založila svůj první IG účet. Dávala jsem tam opravdu všechno, od fotek přírody po selfíčka a knížky. Takhle jsem si vedla zhruba rok a půl. V létě loňského roku jsem začala dosti přidávat knižní posty a měla jsem potřebu psát k nim své pocity, problém byl v tom, že jsem se před kamarády ze školy a rodinou styděla. Takže jsem to zavrhla, ale ne na moc dlouho. Na konci roku 2016 jsem si založila svůj první a snad i poslední bookstagram, který jsem si úplně sama vybudovala. Je to takové mé miminko, na které nedám dopustit.
@girl_in_books: Nenakoplo mě vlastně nic, zjistila jsem, že mě to baví a pokračovala nehledě na názory ostatních
@myself_with_books: Nedá se říct, že by mě něco úplně nakoplo, spíše mě bavilo fotit knížky a líbily se mi fotky ostatních.

2) Streamuju nebo dělám InstaStories?
@caroknih: Ja som veľká hanblivka na natáčanie, takže stream zatiaľ nehrozí. Ale raz by som to chcela skúsiť, aj keď neviem kto by sa na moje blabotanie chcel pozerať. 😁 Takže len stories.
@radsi_knihu: dělám instastories ale na stream jsem ještě nenašla odvahu 😄
@book_is_always_the_answer: Dělám obojí, ale víc se mi líbí instastories 😊 hlavně i kvůli tomu, ze mám špatný internet s moje streamy se sekají 😂
@azerets_books: Jistě a strašně mě to baví! 💖
@girl_in_books: Stories přidávám skoro furt a snažím se i streamovat, ale je to pěkná prokrastinace teda 😂
@myself_with_books: Na tohle moc nejsem, jelikož jsem stydlivá, takže dávám na Istastories pouze fotky knížek, ale videa ne. Ale byla bych ráda, kdyby se to do budoucna změnilo.

3) Sleduju počet svých sledujících? A pokud ano, oslavuji nějak "kulatá čísla"?
@caroknih: Samozrejme, sledujem asi ako každý. A ja tak potešene oslavujem asi každú stovku. 🙂 Keď som však mala 1999 tak som dookola obnovovala instagram, lebo som chcela vidieť tých 2000. Neverila som, že by sa mi to niekedy podarilo. 🙂
@radsi_knihu: no jasně! A každé kulaté číslo mám printscreenované a z každého se neskutečně raduji! 😊
@book_is_always_the_answer: Sleduji. Nedělám žádne giveawya za kulatá čísla, ale plánuji, až zase bude nějaké kulaté, že ji udělám 😊
@azerets_books: Koukám. Je to obří motivace.
@girl_in_books: Je fajn mít hodně sledujících to jo, ale nějak neřeším jestli jich je stovka nebo dvě
@myself_with_books: Ano a často. Oslavuju pouze někdy, ne při každém kulatém číslu, ale při nějakých větších "skocích".

4) Co mě napadne jako první, když zjistím, že mi někdo dal unfollow?
@caroknih: Ono je to dosť bežné, tak som si na to zvykla a nejako to neriešim. Ľudia, s ktorými komunikujem, mi to zatiaľ neurobili.
@radsi_knihu: vůbec nic, většinou to nezjistím a nebo si říkám, že je to tak správně! Sledujte jen ty, co vás baví, od toho instagram je 😊 a vlastně i proto nás je tu tolik 😊
@book_is_always_the_answer: Napadne mě, že asi to byl člověk, co mi dal Follow jenom proto, abych mu to oplatila a pak mě unfollowne. Jinak samozřejmě můžou lidi udělat "čistku". A prostě se rozhodnout, že mě už nechtějí sledovat 😊
@azerets_books: Dumám nad tím, čím jsem mohla člověka přimět k tomuto kroku. Na druhou stranu dělám osobně občas takové rádoby očistky, jednou za čas si sednu a promazávám účty, které už sledovat nechci.
@girl_in_books: Moc to neřeším, nejspíš zjistili, že jim můj insta není nijak přínosný
@myself_with_books: Nad tímhle popravdě moc neuvažuju, ale asi to, že se mu nelíbí moje fotky, nebo popisky k fotkám.

5) Co mám (obecně) rád/a na ostatních bookstagramerech?

@caroknih:  Spoločné fangirl momenty nad nejakou knihou/seriálom/postavou/... To mám úplne najradšej ❤
@radsi_knihu: obecně - jednotnou formu, myšlenku, nápad... A hlavně tipy na dobré knihy 😃😊
@book_is_always_the_answer: miluju ty nadherne fotky! A potom mám taky rada, když k tomu člověk něco napíše, rada si čtu o popisky a názory lidi na nějaké knihy
@azerets_books: Tu autentičnost, názory konkrétního jedince, styl fotek jedince... 😊
@girl_in_books: Asi ty lidi, kteří za tím vším stojí
@myself_with_books: Mám hlavně ráda tu kreativitu a originalitu u každé fotky. Taky se mi líbí, když vidím, že si na fotkách dává opravdu záležet.

6) Mám svůj "feed"?

@caroknih:  Mám. Teda dúfam, snažím sa mať jemný a pastelový. 😀 Ale v poslednom čase uvažujem nad zmenou.
@radsi_knihu: snažím se 😄
@book_is_always_the_answer: Nedávno jsem uveřejnila fotku, kde se k tomu vyjadřuji  😊 nemám svůj feed 😊
@azerets_books: Nesčetněkrát jsem měla, ale stejně mi to dlouho nevydrží, po chvilce mě to přestane bavit a přestane se mi to líbit.:)
@girl_in_books: Snažím se mít feed, ale stále jsem ještě neobjevila nějaký, který by mě bavil a naplňoval
@myself_with_books: Nemám a nějak nad tím ani neuvažuju. Knížky fotím tak, kde se mi líbí a nechci, aby byly všechny fotky stejné.


7) Co mám nejraději na focení knih?
@caroknih: ) Asi všetko, no len v tie dni ked je dobré svetlo a kopa nápadov. Rada vymýšľam nové spôsoby ako knihy uložiť, kombinovať a odfotiť.
@radsi_knihu: že ti nemrknou, neutečou a nevysvětlují ti, že jim to na té fotce ale vůbec nesluší😄😊
@book_is_always_the_answer: Knihy jsou úžasné fotogenicke! Líbí se mi, že je můžeme vyfotit já milion různých způsobů...
@azerets_books: Ten spontánní nápad, vždycky mám nějakou vizi v hlavě a jsem ráda, když ji zrealizuji. 😊
@girl_in_books: Ráda fotím celkově, takže už ani tak nezáleží, jestli je to knihy nebo kytka, baví mě to s čím koliv
@myself_with_books: Já si obecně užívám celé to focení. Jak výběr místa, tak i nastavovat knížku a všechno okolo.


8) Najdeš na mém bookstagramu fotku, na které jsem i já?
@caroknih: To je asi pri pohľade na moj profil hneď jasné, mám ich dokonca v jednom stĺpci. 😀Takže áno, mám
@radsi_knihu: ano 😊
@book_is_always_the_answer: ano najdeš 😊
@azerets_books: Ano, pár jich tam je. 😛
@girl_in_books: Teď nově bych chtěla mít svůj feed vice spojený s mou osobou, takže na fotkách se zatím objevuji, ale úplně prvotní plán to nebyl nebyl
@myself_with_books: Ano. Sice jich není moc, ale aspoň lidé trošku ví, koho vůbec sledují.

9) Komu dávám follow? Hraje v tom roli počet jeho sledujících?

@caroknih: Počet sledovateľov ma nezaujíma. Pri tých čo nesledujú mňa rozhodujú fotky. A keď ma niekto sleduje a píšeme si alebo mi komentuje, tak tiež follownem.Na bookstagrame však followujem iba knižné profily. 🙂
@radsi_knihu: jak kdy, ale mám s tím trochu problém, protože mě nebaví hledat nové bookstagramy 😃 proto miluji Shootout seasons kdy o inspiraci není nouze 😃
@book_is_always_the_answer: když se mi líbí někoho fotky, nebo i popisky tam mu dam Follow 😊 musím se přiznat, že čím méně sledujících, tím spis dam Follow 😊
@azerets_books: Lidem, kteří mě něčím zaujmou. 😇
@girl_in_books: Sleduji hlavně lidi, kteří mi jsou blízcí knihami, které čtou
@myself_with_books: Dávám follow hlavně těm, u kterých mě zaujmou fotky a každá je nějak osobitá a taky když vidím u toho člověka vášeň ke knihám. Počet sledujících rozhodně nic neovlivňuje 😉

10) V jakém jazyce píšu popisky?
@caroknih: V angličtine a v slovenčine.
@radsi_knihu: v češtině 😊 protože ti co mě sledují jsou přece češi a protože v angličtině bylo napsáno už tuny recenzí 😊
@book_is_always_the_answer: v češtině a občas v angličtině
@azerets_books: Střídám angličtinu a češtinu. 😃
@girl_in_books: Většinou smolím něco v angličtině, ale není to nic extra. Časem se to snad zlepší a do budoucna bych chtěla psát i v němčině
@myself_with_books: V českém. Psala jsem i v anglickém, ale nakonec jsem zjistila, že v češtině to je nejlepší, jelikož někdy nějaká česká fráze nejde doslovně přeložit do angličtiny a potom mi ten popisek přijde "suchý". ☺


Na anketu odpovědělo víc lidí, ale to by byl opravdu dlooouhý článek, takže pokračování příště 😃. Pokud náhodou nesledujete někoho z těchto lidí, tak to běžte napravit! Se všemi z nich si píšu a jsou úžasní!
Děkuji, @caroknih@radsi_knihu, @book_is_always_the_answer, @azerets_books, @girl_in_books a myself_with_books!

Cristine neboli @cristi_book_style


Komentáře

  1. Juu tak tenhle článek se mi hodně líbí a ty rozhovory jsou super alespoň se dozvím jak to mají ostatní

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ještě bude i druhá část, odpovědělo dost lidí 😊

      Vymazat
  2. Skvělý článek a anketa :) Nedávno jsem také podlehla a založila si instagram :) fotit mě baví, i když to nejsou žádná velká veledíla :) Nemůžu si dovolit vytvořit si nějaké fotogenické zákoutí s drahými svíčkami, záložkami, umělými květinami a tak.. takže většinou improvizuji a vystačím si s málem, jen s knihou a přírodou :) A přiznám se, že mě baví nacházet nové bookstagramy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Jak se na Instagramu jmenuješ? A na takové zátiší taky nehraju :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky