Recenze: Projekt Kronos


Autor: Pavel Bareš
Nakladatelství: Host, 2017
GR: 4,39*/5*
DK: 87 %
Počet stran: 568

Kniha nás vezme do blízké budoucnosti do světa po hrozivé válce. Na světě se nachází jen pár obývaných měst a jedním z nich je Attiona City, která je kvůli přelidnění rozdělena Plošinou na dvě části. Zatímco Downtown je doupě drogových dealerů a kriminálníků, lidé nad Plošinou žijí v luxusu, o jakém by si Downtowneři mohli nechat zdát. Mladý Downtowner Jason má rád komiksy o hrdinech a jednoho dne se stane jedním z nich a snaží se spodní část Attiony očistit. Oproti tomu Luco se jako hrdina vůbec necítí, když nad Plošinou absolvuje výcvik agenta Projektu Kronos.
Downtownem se šíří smrtící nákaza a osud spodní části Attiony bude možná brzy zpečetěn...

Narodíš se - umřeš, konec. Jediný, na čem záleží, je ten čas mezi tím.
Upřímnost nade vše - ze začátku jsem byla zmatená jak borůvka. Pavel Bareš mě vhodil do děje mezi xy postav a já se absolutně neorientovala. Ale zpětně si říkám, že to bylo asi dobře, protože mě to zaujalo mnohem víc než nudný úvod na 200 stran. Ač má kniha téměř 600 stran, tak je nabitá akcí. I když se nejedná o detektivku, měla jsem u čtení obdobný pocit, protože děj je obestřen tajemstvím a knížka vás tak nechává ve střehu a nutí číst dál a dál. Akorát bych chtěla upozornit na fakt, že kapitoly jsem shledala poměrně dlouhými, takže díky obligátní větě „Ještě jednu kapitolu!“ jsem pak byla druhý den ve škole napůl v limbu.
Nevím, jestli je to jen můj osobní pocit, ale přijde mi, že autor do Jasona promítl velkou část své osobnosti. Obecně mi ve knihách vadí sprostá slova, ale hrdinům v Projektu Kronos to dodává na autenticitě. Celkově mi přišlo, že se autorovi podařilo vystihnout slang a dialogy mi nepřipadaly nijak strojené. 
Cca ve třetině knížky se začne objevovat druhý hlavní hrdina Luco, jehož minulost pro mě byla prakticky až do konce velkou neznámou a kapitoly s ním mě bavily nejvíc. Skvělé mi přišlo prolínání dějových linií Luka a Jasona. Zpětně mi docházejí všechny souvislosti, které jsem před tím neviděla.
Když jsem se nad knihou pořádně zamyslela, viděla jsem podobnost s aktuálními světovými problémy, kterou tam autor nenápadně naznačil - ať už drogy nebo migrační krize. Downtown jsem vnímala jako nějakou zemi, kde zuří válka či krize a město nad Plošinou jako tu Evropu, kam se lidé snaží dostat.
Strašně se mi líbila kapitola Kousky lidí v nás“, jež se zabývala tím, zda je člověk pouze dobrý nebo špatný a co lidského v nás ještě zbylo. 
Konec byl opravdu akční a celé bych to shrnula asi tak, že nutně potřebuji další díl.

+ akce, hloubka, postavy
(žádná)
☆☆☆☆☆

Za poskytnutí téhle cihličky k recenzi vděčím nakladatelství Host Brno, můžete si ji pořídit tady.

Komentáře

Oblíbené příspěvky