RC: Na lovu


Název v originále: Hunted
Autor: Meagan Spooner
Nakladatelství: CooBoo, 2018
GR: 3,93*/5*
DK: 83 %
Počet stran: 328

Anotace:
Když se Kráska vydá na lov Zvířete…

Kráska zná tajemný les lépe než kdokoli jiný. Cítí ho ve své krvi. I když vyrostla mezi šlechtici daleko od lesa, ví, že temný hvozd skrývá tajemství, která dokáže odhalit jen pravý lovec. Když její otec přijde o všechno jmění a Jeva se musí společně se sestrami odstěhovat pryč z města
, uleví se jí. Uprostřed divočiny se nemusí přetvařovat a usmívat se na bohaté dámy – nebo se vdát za bohatého šlechtice….
Ale ve chvíli, kdy v lesích zmizí při lovu její otec, nemá Jeva na vybranou – musí ho najít. A jediná cesta vede po stopách stvoření, které se otec snažil ulovit. Přes varování sester se vydává do lesa a stopuje Zvíře až do jeho království – zakletého údolí, zničeného zámku a světa plného stvoření, o kterých slyšela pouze v pohádkách. Do světa, který ji může zničit, nebo spasit.
Zbývá jen jedna otázka. Kdo přežije tento lov: Kráska, nebo Zvíře?

Hodnocení:
Já jsem se na knihu začala těšit hned, jak CooBoo oznámilo, že ji vydá. Fakt. Mám ráda retellingy a mám ráda klasickou Disneyovku Kráska a zvíře, takže jsem doufala, že toto bude přesně pro mne! A ta obálka vypadá famózně! Ale naplnila kniha má očekávání?
Od začátku jsem byla nadšená z prostředí, kde se děj odehrává! Jedná se o takovou tu pohádkovou Rus s cary, carevnami a careviči. Jako malá jsem měla knihu pohádek z cirka stejného prostředí, s krásnými careviči v hlavní roli, a naprosto jsem ji milovala, takže ve mně Na lovu vyvolávalo nostalgii. 
Jevu (ví sakra někdo, jak se to čte?) jsem si zamilovala hned, protože to není žádná lady Snobka ani všehoschopná spasitelka Zeměkoule. Její vyjadřování bylo vždy úderné, s každým jednala narovinu a zároveň byla inteligentní a krásná (no jo, vždyť je to Kráska). Moc jsem si oblíbila také její sestry, Lenu a Jasenku, které příběh posunuly na další úroveň, protože něco takového mi v klasické pohádce chybělo, to sesterské pouto.
Za mě kniha získala zlato v soutěži o nejhezčí věnování:
"Pro dívku,
která čte při baterce,
vidí draky v oblacích,
nejlépe se cítí ve světech,
které nikdy neexistovaly,
a ví, že magie je skutečná.
Pro dívku, která sní.

Pro tebe."
Meagan Spooner: Na lovu
Autorka kombinovala er-formu (Jeva) a takovou zvláštní formu v kapitolách z pohledu Zvířete - Zvíře o sobě mluvilo v první osobě množného čísla ("My cítíme" místo "Já cítím"). Proto jsem si zpočátku myslela, že Zvíře má nějakou svoji smečku a mluví jakoby za ně :D
V neposlední řadě se mi líbilo propojení Krásky a zvířete a Ptákem Ohnivákem, akorát je škoda, že linka s Ohnivákem se rozjela až na posledních třiceti stranách. Kdyby ho tam bylo víc, kniha by ode mě dostala další plusové body. 
A Zvíře?! Ty jeho kapitolky byly super a šlo poznat, jak se postupně formuje díky Jevě jeho osobnost. 
Abych nebyla jen a čistě pozitivní, v prostředku byla taková nudná část, ve které se dělo furt to samé. Naštěstí se to pak rozjelo. A druhý mínus je něco, co v knize chybělo mně, ani přesně nevím, co to bylo, ale doufala jsem, že se autorka víc odchýlí od předlohy a víc zapojí svou fantazii, protože až na Ohniváka a prostředí to byla docela věrná kopie klasické pohádky. Ale toto Vám vadit nemusí, to jsem si já jen musela rýpnout, protože jsem doufala, že Ohnivák atd. bude v příběhu více zakomponovaný.
Kniha pro mě byla milou oddechovkou, rozhodně nelituju toho, že jsem si ji přečetla! Pokud máte rádi retellingy, obzvláště retellingy Krásky, tak rozhodně doporučuju, budete se cítit jako v pohádce a budete mít chuť si okamžitě pustit tu Disneyovku! Kniha je vhodná i pro holky (no co si budem...), které pravidelně nečtou.
☆☆☆☆




Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Na knihu se právě chystám, čekám až mi přijde a dost se těším :) Retellingy mám ráda :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky