Povídání o Měsíčních kronikách


Název v originále: The Lunar Chronicles
Autor: Marissa Meyer
Nakladatelství: Egmont
Moje hodnocení: 5*/5*

Ahojky! Rozhodla jsem se, že budu na blogu pravidelně vydávat i něco jiného než jen recenze. A to něco bude povídání o nějaké knižní sérii, kterou už jsem přečetla celou. A čím jiným začít než mými nejmilejšími Měsíčními kronikami? A nebojte se, bude to samozřejmě bez spoilerů, takže vůbec nevadí, pokud jste to ještě nečetli (no, v tomhle případě trochu vadí, protože je to fakt boží :D ).

Měsíční kroniky jsou tetralogie (tj. čtyři díly), vyšla jedna kniha doplňková a jedna kniha povídková. Takže podtrženo sečteno - celkem šest knih! Pokud bych měla sečíst stránky, tak to je 2 884. Dohromady jsem všechny díly četla asi pět týdnů, což je na mě docela slušný výkon.

Jedná se o retellingy a pokud nejste na mém blogu poprvé, tak víte, že ty miluju! A úžasné je taky to, že každý díl je retelling na jinou klasickou pohádku.

První díl se jmenuje Cinder a je to retelling na Popelku. Hlavní hrdinka Cinder žije se svou nevlastní matkou a sestrami. Ty ji nesnášejí, protože je kyborg (napůl člověk, napůl robot). Mladý princ Kai si hledá nevěstu a všechny slečny v okolí se chystají na ples, kde se s ním chtějí seznámit. Pochybuju, že neznáte pohádku o Popelce, když ji dávají každé Vánoce, ale aspoň nastínit jsem to musela. Po Zemi se šíří nebezpečná nemoc letumóza a jediným řešením se zdá být svatba Kaie se zlou měsíční královnou Levanou, která tvrdí, že má lék. Poslechne Kai své srdce nebo svědomí?
Druhý díl se jmenuje Scarlet a je to retelling na Červenou karkulku. Scarlet bydlí se svou babičkou ve Francii a když babička ze dne na den zmizí, Scarlet se ji vydá hledat a v tom jí může pomoci jen tajemný Vlk. Co je ale Vlk doopravdy zač?
Třetí díl Cress převypravuje pohádku, kterou já nejsem přesně schopna specifikovat, protože to není naše klasická Zlatovláska. Velmi mi to připomínalo animák Na vlásku. Cress je vězněna zlou královnou ve vesmíru a nemá žádné přátele. Jednoho dne její satelit spadne na zem a ona se ocitá s velmi charismatickým cizincem uprostřed pouště.
Závěrečný díl Winter je můj nejoblíbenější a autorka v něm převypravuje Sněhurku. Princezna Winter je nevlastní dcera zlé královny Levany, která ji z duše  nenávidí.

Doplňková kniha Nejkrásnější vypráví o minulosti královny Levany a doporučuji si ji přečíst mezi Cress a Winter, tak to zamýšlela i autorka, protože kniha vyšla jako čtvrtá v pořadí. Povídky Hvězdy nad hlavou si přečtěte, až budete mít přečtenou celou sérii, dřív ne, je tam jednak epilog a druhak byste se připravili o ten požitek ze série.

Mrzí mě, že série není tak známá, jako třeba Skleněný trůn. Fakt na vás apeluji, přečtěte si to! Neznám snad nikoho, kdo by to nemiloval! Pokud vás nelákají již zmiňované retellingy, doporučit mohu i knihu Bez srdce od téže autorky, která vypráví o mládí Srdcové (Červené) královny z Alenky. A před pár dny jsem se doslechla skvělou zprávu! Egmont letos plánuje vydat další Marissinu knihu, tentokrát by se mělo jednat o nějaké skvělé sci-fi!

První díl jsem si koupila úplně naslepo, přišel mi newsletter od Albatrosmedia a zaujala mne Winter: Když jsem zjistila, že je to až čtvrtý díl jakési série, řekla jsem si, proč ne, a objednala si první díl. Za týden už u nás zvonila pošťačka se Scarlet a takhle to pořád pokračovalo. No, mohla jsem si je objednat všechny naráz, ale to by nebylo mé praktické já :D

Všechny díly, až na ty povídky, jsem hodnotila plným počtem hvězdiček. Ale povídkám jsem dala čtyři hvězdy, takže taky supr. Musím upřímně říct, že jsem po Harrym Potterovi nečekala, že si někdy přečtu příběh s tak propracovaným světem! Všechno do sebe postupně zapadalo a všude byla nějaká hlubší souvislost! V tomhle mixu fantasy a sci-fi nejsme ochuzeni ani o romantiku a musím říct, že jsem tam našla hned několik crushů!

No, radši už se nebudu víc rozepisovat, mohla bych tady pět ódy donekonečna... Knihu mohu s čistým srdcem doporučit všem milovníkům a milovnicím fantasy, sci-fi a romanťáren ve věku cca 12-30 let!
☆☆☆☆☆

Cristine.

Komentáře

Oblíbené příspěvky