Wonder Woman: Válkonoška


Název v originále: Wonder Woman: Warbringer
Autor: Leigh Bardugo
Nakladatelství: CooBoo, 2018
DK: 72 %
GR: 4,12*/5*
Série: Ikony DC
Počet stran: 352



První kniha světově úspěšné série o mládí komiksových superhrdinů. Wonder Woman v příběhu Leigh Bardugo, bestsellerové autorky Šesti vran.
Než se z ní stane Wonder Woman, musí vyhrát velký boj. Diana touží ostatním bojovnicím Rajského ostrova ukázat, že je silná jako ony. Když ale nastane den závodů, poruší zákon. Zachrání s
mrtelnou dívku Aliu, čímž ohrozí celý svět. Začíná tak velké dobrodružství, při kterém obě dívky čelí armádě nepřátel – smrtelných i nadpřirozených, kteří se snaží Aliu zničit. Pokud chtějí zachránit svět, musí bojovat bok po boku.


Předpokládám, že o autorce jste slyšeli aspoň z doslechu, protože napsala sérii Griša a Šest vran. Nyní pro čtenáře YA zpracovala mládí Wonder Woman. Měla jsem to štěstí, že jsem se ke knize dostala ještě před vydáním! Styl psaní Bardugo je velmi specifický, Šesti vranám to dodalo kouzlo, ale tady to bylo spíše na škodu. Bylo to psáno v er-formě, ale Leigh postavy míchala dohromady, takže ve výsledku jsem v tom měla tak akorát guláš. Občas jsem ani nevěděla, o které postavě zrovna píše. Asi kvůli tomu jsem se hrozně dlouho nemohla začíst, obzvláště zezačátku jsem měla sto chutí knihu odložit. 
Svět byl dobře propracovaný, v autorčině dovětku jsem se dokonce dočetla, že autorka vycházela z legend a historických pramenů. 
Postavy byly rovněž skvělé. Líbily se mi Dianiny pocity, když poprvé spatřila "normální" svět. Tyhle scény a vtípky pomalý děj aspoň trochu odlehčovaly a zachraňovaly. Bohužel to nestačilo. Kniha pojednává o superhrdince a od takové knihy bych čekala, že bude nabitá akcí od první stránky a to mi ve zpracování Leigh Bardugo zatraceně chybělo. Pořád jsem doufala, že už akce přijde, ale pak jsem si přečetla jen to, jaké jsou na silnici hrboly. Vzhledem k tomu, že k nám domů asfaltku udělali teprve před pár lety, si ty hrboly představit umím, takže to Leigh mohla vynechat nebo aspoň zkrátit. Já obecně nemusím "popisné" knihy, čím víc přímé řeči, tím pro mě líp, a tak jsem z toho holt neskákala metr dvacet vysoko.
Nicméně abych jen nekritizovala, že jo. Závěr byl epický, skvěle promyšlený a je mi líto, že jsem tak nadšená nebyla po celou dobu. Válkonoška je jednou z knih, které by vypadaly líp na filmovém plátně, protože tam se nudné pasáže dost eliminují a zbydou jen ty akční.
Pro mě byla Válkonoška lepší průměr, ač ji do žádné TOP 10 řadit nebudu, rozhodně nebyla špatná. Na to tu mám jiné adepty. Každopádně, pokud superhrdiny milujete a líbily se vám knihy této autorky, pravděpodobně spokojeni budete. Já jsem si dojem z části zkazila sama kvůli velkým očekáváním, které jsem po přečtení Šesti vran měla. Jestli jste od autorky ještě nic nečetli, přečtěte si radši první Grišu a Válkonošku, Šest vran si nechejte nakonec, protože je to jednoznačně její nejlepší dílo.


+ postavy, propracovaný svět, překvapivý závěr
- táhlý děj, málo akce, styl psaní

☆☆☆

Za poskytnutí reading copy děkuju Albatrosmedia. Knihu si můžete pořídit zde.


Cristine.



Komentáře

  1. Áh, zrovna dneska jsem na ni dopsala recenzi. :D Musím uznat, že se docela shodujeme. Také jsem se ze začátku vůbec nedokázala začíst, nevím, čím to bylo způsobené, ale myšlenky mi neustále utíkaly k tomu, co bych si měla dát k večeři a co ještě bych měla udělat, abych vše stihla včas. A takhle by to u skvělé knihy být nemělo. Každopádně ale když jsem se konečně chytla, už to stálo za to a příběh jel. Jen škoda toho úvodu, ubralo to na celkovém dojmu a stala se z toho kniha, kterou jsem zařadila do té průměrnější kategorie.

    OdpovědětVymazat
  2. Šesti vranám a Prohnilému městu se nic nevyrovná. Ale i tak jsem na Válkonošku zvědavá. A věřím, že je mnohem lepší, než Griša.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky