RC: Zrádné srdce


Název v origináleThe Heart of Betrayal
Autor: Mary E. Pearson
Nakladatelství: CooBoo, 2017
GR: 4,31*/5*
DK: 88 %
Počet stran: 360
Série: Kroniky pozůstalých #2
POZOR! Může obsahovat spoilery z prvního dílu, pokud jste jej nečetli, klikněte sem.

Anotace:
V zajetí barbarského krále mají Lia a Rafe jen malou šanci na útěk. Jejich jedinou nadějí je spoléhat na to, že král bude příliš ohromen jejím darem, než aby je popravil. Královo zaujetí Liou je však větší, než se na první pohled zdá. Stále je tu i Rafe, který jí lhal, ale pro její ochranu obětoval vlastní svobodu. Zatímco se probouzí Liin dar a ona poznává sama sebe, je jí jasné, že ji čekají rozhodnutí, která ovlivní její zemi… i její vlastní osud.

Hodnocení:

Pokud jste četli mou recenzi na první díl, tak víte, že se mi líbil hodně. Autorka přišla s něčím novým - hádat kdo je kdo. Já si jako jedna z mála tipla dobře. Druhého dílu jsem se bála hodně. Ne, že by to měl být horor, ale po mnoha recenzích jsem měla strach, že to bude klasický vycpávkový díl - nebude mít spád prvního dílu a bude fungovat jako příprava půdy pro "velké finále". A můj strach ještě umocňoval fakt, že jsem v tu dobu měla ohromnou čtecí krizi. Naštěstí bylo Zrádné srdce to pravé ořechové, zrovna něco takového jsem potřebovala! Není to nějaký složitý příběh, takové normální YA, ale Mary píše opravdu čtivě. Za jeden den jsem ve Zrádném srdci přečetla tolik stran, co ve Skleněné pasti za týden. Sice kniha obsahuje asi to největší klišé ze všech, milostný trojúhelník, ale mi to protentokrát bylo úplně fuk. Jsem fakt divná, opět fandím tomu klukovi, kterého si určitě nevybere (totéž se mi stalo v Selekci, Stmívání nebo v Hunger Games) - zabijákovi. Ale princ je taky moc fajn, ale přijde mi, že by se k ní hodil jako kamarád nebo bratr. 
Dost probírání mých pseudoproblémů! V téhle knize si autorka akci šetřila na konec, ale i tak bylo všech 360 stran moc napínavých! Je vidět, že si Pearsonová dala s knihou záležet a nepsala to někde na koleni. Svět mi přišel hodně propracovaný, což se bohužel u každé YA knihy říct nedá. Fascinovalo mě to propojení s minulostí a to, jak je kniha protkána úryvky ze Svatého písma.
V knize nechyběl záporák, vládce Komizar, jehož se autorce dle mého podařilo dobře vykreslit. V tomto díle hodně rozvinula taky Kadena, překvapila mě jeho minulost.
Knihu rozhodně doporučuji, za mě ještě o chlup lepší než první díl!
☆☆☆☆☆
Za knihu mockrát děkuji Martinusu, můžete si ji koupit tady.
Výsledek obrázku pro martinus logo
Cristine.

Komentáře

Oblíbené příspěvky