SOUBOJ: Knihy zahraničních autorek Humbooku


Jako mnozí z Vás mám snahu se poctivě připravovat na HumbookFest a teď jsem ve stádiu, kdy mám od každé zahraniční autorky (Sary Raasch, Claudie Gray a Estelle Maskame) přečtené dvě knížky, takže jsem si řekla, že nastal čas o tom sesmolit nějaký ten článek 😉. A nebude to ledajaký článek, ale velký knižní souboj!
Tak už to nebudu dlouze okecávat a jdeme na to! V každé kategorii může kniha získat 0 až 2 body, na konci bude vyhodnocení!
Hlavní hrdinka
Ve všech třech sériích je hlavní postavou holka - Meira, Marguerita a Eden. Na všech bylo něco, co mě trochu vytáčelo a každá měla něco do sebe. Nejvíc jsem si oblíbila Meiru ze Sněhu nebo popela, protože byla odvážná a tak správně od rány. Na druhém místě se u mě umístila Eden z DIMILY, v prvním díle mi byla sympatická, ale v druhém mi jaksi nesedla. A bronz získává tentokrát Marguerita, aka cestovatelka mezi dimenzemi z Tisíci kousků tebe, ač se mi kniha líbila, do hlavní hrdinky jsem se nemohla vcítit. Takže aktuální skóre: Sníh nebo popel 2 body, DIMILY 1 bod a Tisíc kousků tebe zatím bez bodů.
Obálka
Tak tohle je mimořádně těžká a napínavá disciplína! Já osobně jsem byla nejvíc nadšená z obálky DIMILY, kterou vytvořili ve Fragmentu, fakt palec nahoru! A mezi Sněhem nebo popelem a Tisíci kousky tebe se vůbec nemůžu rozhodnout, takže remíza a obě série získají půl bodu (jakožto aritmetický průměr jednoho a žádného bodu).
Aktuální skóre: vede DIMILY se třemi body, v patách mu je Sníh nebo popel s půl třetím bodem a někde vzadu zaostává Tisíc kousků tebe s pouhým půlbodem...
Klišé
A jsme u kategorie, kterou dost nesnáším. Upřímně řečeno, ve všech třech sériích se nějaké objevuje - v DIMILY zakázaná láska a takový ten bohémský život, ve Sněhu nebo popelu milostný trojúhelník a Meira aka spasitelka a v Tisíci kouscích tebe se rovněž vyskytuje milostný trojúhelník. V téhle kategorii získává zlatou medaili Tisíc kousků tebe, druhé místo obsadila série DIMILY a na třetím místě je Sníh nebo popel.  Stále vede DIMILY se čtyřmi body a o druhé místo se dělí Sníh nebo popel s Tisíci kousky tebe, obě série mají shodně dva a půl bodu.
Zápletka
A poslední soutěžní kategorií je zápletka. Vzhledem k tomu, že DIMILY je oddechovka, v kategorii "zápletka" bych jí přenechala bronz. Co se týče Sněhu nebo popela versus Tisíc kousků tebe, obě série měly originální námět a moc mě bavily, ale u mě vede Sníh nebo popel!

Takže tramtadadá… V mém knižním souboji vyhrává Sníh nebo popel s čtyřmi a půl body, na druhém místě je DIMILY se čtyřmi body a na krásném třetím místě se umístilo Tisíc kousků tebe s třemi a půl body! Všechny série moc doporučuji, hodnotila jsem je čtyřmi až čtyřmi a půl hvězdičkami z pěti, takže se nedá říct, že by jedna byla o sto procent lepší než druhá. Hlavně doufám, že se se všemi z vás potkám na Humbooku!

Komentáře

Oblíbené příspěvky